V letu 2017 so bile izvedene naslednje delavnice:

Delavnice za osnovnošolce:

 

SCRATCHOV POBEG

* Delavnico organizira Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani.
 

 

Bistra glava? Zviti um?

Scratch priložnost je za nov izum.

Vstopil/a boš v vlogo arhitekta in postal/a šef/ica projekta.

Sobo za pobeg sestavi,

ideje našel/a boš v svoji glavi.

Uganke, trike in vse kar ti na misel pride,

če boš spreten/na,

nihče iz tvoje sobe več ne uide.

Zavihati moral/a boš rokave,

pripraviti na izzive se taprave.

Napel/a svoje boš možgane ter sestavil/a zvite Scratchove sobane.

Poletna šola je priložnost,

kjer pokazal/a svojo boš programersko zmožnost.

 

Termin: 26. 6.-30. 6. 2017

Ciljna skupina: 5.-6. razred osnovnih šol

Informacije o delavnici: Irena Nančovska Šerbec

 

SKRIVNOSTNI SVET REKURZIJE

* Delavnico organizira Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani.
 

Kaj vidimo v ogledalu, ko mu nasproti postavimo še eno ogledalo? Kako ugotovimo, kateri v dolgi vrsti smo, ne da bi šteli ljudi pred seboj? Kako čim hitreje razvrstimo karte po velikosti? Kako z računalnikom narišemo Pitagorovo drevo, trikotnik Sierpinskega in Kochovo snežinko? Vse to in še več boste izvedeli na delavnici, kjer bomo svoja spoznanja uporabili tudi za pisanje programov v programu, ki je podoben Scratchu.

 

Termin: 26. 6.-30. 6. 2017

Ciljna skupina: 7.-9. razred osnovnih šol

Predznanje: Zaželeno je poznavanje Scratcha.

Informacije o delavnici: Špela Cerar

 

ROBOTOMANIJA

 

Roboti vse bolj prodirajo v naš vsakdan. Na delavnici bomo predstavili 3D tiskalnik (da, tudi to je robot) ter robotsko roko, ki smo jo natisnili z njim, ter jo nadgradili z motorji in elektronskimi komponentami. Učenci bodo spoznali načine krmiljenja robotske roke ter zaznavanja okolice s pomočjo kamere, vse to pa bodo kasneje uporabili za izdelavo senzorsko-robotskega sistema za prijemanje in prestavljanje predmetov. Tako v virtualnem svetu s pomočjo obogatene resničnosti kot v realnem fizičnem svetu.

 

Termin: 26. 6.–30. 6. 2017

Ciljna skupina: 7.-9. razred osnovnih šol

Informacije o delavnici: Luka Čehovin Zajc

 

POLETNA ŠOLA ANDROID

 

Imaš Android telefon? Želiš izvedeti, kaj vse lahko z njim počneš? Pridruži se nam na Poletni šoli in z nami zapluj v programerske vode. Ogledali si bomo osnove programiranja za Android in razvili svojo prvo mobilno igro. Razvijali bomo mobilne igre, pisali resne aplikacije za urejanje vsakdanjih opravil in uporabili tudi čute našega telefona, od pospeškometra in GPS-a do kamere. Pridruži se nam tudi, če še nimaš telefona, saj se boste lahko na Poletni šoli zabavali z našimi tablicami in telefončki.

 

Termin: 26. 6.–30. 6. 2017

Ciljna skupina: 7.-9. razred osnovnih šol

Informacije o delavnici: Matevž Pesek

 

OD INTERNETA STVARI DO DRONOV

 

Na delavnici bomo zasnovali in izdelali računalniško vremensko postajo, zanjo napisali ustrezno programsko opremo in jo priključili v storitveni oblak v Internetu. Pri delu se bomo naučili osnov programiranja v programskem jeziku Lua. V drugem delu delavnice bomo spoznali, kako se majhni računalniki in tipala uporabljajo za vodenje popularnih dronov – kvadrokopterjev. Kvadrokopter se bomo naučili pilotirati z napravo za daljinsko vodenje najprej na računalniškem simulatorju nato pa v živo na prostem.

 

Termin: 3. 7.–7. 7. 2017

Ciljna skupina: 7.-9. razred osnovnih šol

Informacije o delavnici: Aleš Jaklič

 

SPROGRAMIRAJ SVOJE MINECRAFT MESTO

Si želiš postati arhitekt ali arhitektka svojega mesta v igri Minecraft? Na Poletni šoli ti bomo pokazali, kako lahko z nekaj kliki miške in osnovnimi programerskimi ukazi Ljubljano preoblikuješ po svoje! Delavnico bomo začeli s sprehodom po Ljubljani iz projekta “Minecraft Slovenija" (http://lgm.fri.uni-lj.si/portfolio-view/minecraft/), ki se bo čez teden s pomočjo programiranja spremenila v čisto tvoje mesto.
 

Termin: 3. 7.–7. 7. 2017

Ciljna skupina: 7.-9. razred osnovnih šol

Informacije o delavnici: Alja Isaković

 

Delavnice za srednješolce

PROGRAMIRANJE V VIŠJI PRESTAVI

Naloge na tekmovanjih iz programiranja se da dostikrat rešiti z osnovnim poznavanjem katerega od programskih jezikov in dovolj zdrave pameti. Na višjem nivoju pa postane vnaprejšnje poznavanje raznovrstnih trikov, podatkovnih struktur in algoritmov vse bolj nujno. Skupaj bomo reševali probleme in naloge s preteklih tekmovanj, se pogovorili o zanje koristni teoriji in si ogledali rešitve. Šola je tako še posebej namenjena dijakom, ki odhajajo na IOI (International Olympiad in Informatics) ali CEOI (Central European Olympiad in Informatics). Naučili se bomo novih metod reševanja problemov, kako se lotiti reševanja algoritmičnega problema in kako biti uspešnejši na tekmovanjih iz programiranja. Letošnja delavnica je še posebna, ker bo letos CEOI v Ljubljani.

 

Termin: 26. 6.–30. 6. 2017

Predznanje: Zahtevano poznavanje katerega od jezikov C, C++, Java, Python, Pascal ali katerega drugega.

Informacije o delavnici: Andrej Brodnik

 

RAZVOJ PROGRESIVNIH SPLETNIH APLIKACIJ

Spoznajte Angular2, JavaScript, TypeScript, HTML5 in osnove razvoja za oblak

 

Razvoj spletnih aplikacij je v zadnjem času s standardom HTML5 zelo napredoval. Spletni brskalniki danes ponujajo okolje za izvajanje bogatih spletnih aplikacij z naprednimi funkcionalnostmi na mobilnih telefonih, tablicah in namiznih računalnikih. Na Poletni šoli te bomo naučili, kako se lotiti zasnove in implementacije praktične progresivne HTML5 spletne aplikacije s pomočjo ogrodja Angular 2. Zasnovali in implementirali bomo tudi zaledje aplikacije, ki bo prek REST storitev omogočalo komunikacijo med odjemalci. Vsak udeleženec poletne šole bo svojo aplikacijo objavil na enem od javnih računalniških oblakov. 

 

Termin: 26. 6.–30. 6. 2017

Predznanje: Priporočeno osnovno poznavanje jezikov HTML, CSS in JavaScript.

Informacije o delavnici: Miha Nagelj

 

SESTAVLJALNICA IGER

Igraš igre? Te zanima, kako narediti svojo? Na Poletni šoli se bomo učili prav to. Spoznali se bomo z brezplačnim orodjem namenjenim tako izdelavi računalniških, kot tudi mobilnih iger. Spoznali bomo, kako lahko zelo hitro in na preprost način izdelamo svojo lastno igro. Seveda pa se dobre igre ne da razviti brez znanja programiranja. Prav zato se bomo spoznali tudi z osnovami programiranja, ki so potrebne za izdelavo igre. Na koncu bomo razvite igre tudi preizkusili in skupaj ugotovili, komu je uspelo tekom Poletne šole izdelati najboljšo.

 

Termin: 3. 7.–7. 7. 2017

Predznanje: Zahtevane osnove programiranja in logičnega razmišljanja.

Informacije o delavnici: Ciril Bohak

V letu 2016 so bile izvedene naslednje delavnice:


Delavnice za osnovnošolce

Za dijake

 

 

 

Delavnice za osnovnošolce

Skrivnostna pustolovščina

 

* Delavnico organizira Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani
Termin: 27. 6. - 1. 7. 2016

Ali ste že obiskali otok Orkanus, Spajksu, Ibiku? Ali veste kakšne dogodivščine vas čakajo na teh otokih in kakšni zakladi se skrivajo tam? Skrivnostna pustolovščina je delavnica, pri kateri bomo potovali po  neznanih in skrivnostnih otokih. Na pustolovščino se bomo podali preko namizne igre Gusarji iščejo zaklad in aktivnostmi s  že nestrpno pričakujejo, da jim bomo pomagali.

 

Informacije o delavnici: Irena Nančovska Šerbec

Ciljna skupina: 2. in 3. razred osnovnih šol

Čas izvedbe delavnice: od 9. do 14. ure

Predznanje: Pričakovano je, da znajo otroci samostojno brati.

 

 

 

Na vrh strani.

 

Tipkam na banane

 

Termin: 27. 6. - 1. 7. 2016

Lahko na računalnik namesto tipkovnice priključimo banane? Če nimamo banan, pa plastelin? Ali pa si tipke narišemo na papir in jih z žicami povežemo z računalnikom? Kaj vse bi lahko počeli s takšnim računalnikom? (Tole? http://frača.si/makey)

Najbrž bo šlo. Potrebovali bomo malo elektronike, malo programiranja in veliko idej. (Nekaj jih najdeš, če na spletu poiščeš Makey Makey.)

 

Informacije o delavnici: Janez Demšar

Ciljna skupina: 4. - 6. razred osnovnih šol

Čas izvedbe delavnice: od 9. do 14. ure

Predznanje: ni potrebno

 
 

 

Na vrh strani.

 

LegoPy

 

Termin: 27. 6. - 1. 7. 2016

Ta poletna šola je namenjena vsem, ki vas programiranje v okolju EV3 že spravlja ob živce in tistim, ki želite to bridko življenjsko izkušnjo preskočiti. Lego Mindstorms robote bomo programirali v programskem jeziku Python. Naučili se bomo sestaviti robota in spoznali delovanje njegovih senzorjev in motorjev. Na robota bomo namestili Python in se ga naučili toliko, da bomo z njim lahko programirali robota. Roboti se bodo pomerili v številnih izzivih na poligonu, mi pa se bomo pri tem zabavali.

Informacije o delavnici: Jure Žabkar

Ciljna skupina: 7. - 9. razred osnovnih šol

Čas izvedbe delavnice: od 9. do 14. ure

Predznanje: Zaželeno je poznavanje osnovnih konceptov programiranja.

 
 

 

Na vrh strani.

 

Sestavimo svojo mobilno igro

 

Termin: 27. 6. - 1. 7. 2016

Imaš Android telefon? Želiš izvedeti, kaj vse lahko z njim počneš? Pridruži se nam na poletni šoli in z nami zapluj v programerske vode. Ogledali si bomo osnove programiranja za Android in razvili svojo prvo mobilno igro. Razvijali bomo mobilne igre, pisali resne aplikacije za urejanje vsakdanjih opravil in uporabili tudi čute našega telefona, od pospeškometra in GPS-a do kamere. Pridruži se nam tudi, če še nimaš telefona, saj se boš lahko na poletni šoli zabaval z našimi tablicami in telefončki. Najboljše aplikacije bodo tudi nagrajene!

Informacije o delavnici: Matevž Pesek

Ciljna skupina: 7. - 9. razred osnovnih šol

Čas izvedbe delavnice: od 9. do 14. ure

Predznanje: ni potrebno.

 
 
 

Na vrh strani.

 

Od interneta stvari do dronov

 

Termin: 4. 7. - 8. 7. 2016

Poletna šola bo udeležencem ponudila pregled uporabe mikrokrmilnikov na aktualnih področjih Interneta stvari in multikopterjev. Udeleženci bodo spoznali, da računalničarji ne uporabljajo le tipkovnice in zaslonov, ampak so tudi vešči sestavljanja elektronskih vezij, uporabe osciloskopa in spajkanja. Poudarek šole bo na praktičnem delu in bo vključevalo izdelavo merilnika temperature zasnovanega na mikrokrmilniku ESP8266, ki bo podatke v realnem času pošiljal v storitveni oblak za hranjenje, obdelavo in prikaz rezultatov. Drugi del delavnice bo namenjen sestavljanju in pilotiranju kvadrokopterja opremljenega s kamero. Pri tem bomo podrobneje spoznali sestavne dele kvadrokopterjev in naprave za daljinsko vodenje modelov ter se naučili pilotiranja kvadrokopterja na računalniškem simulatorju.

Informacije o delavnici: Aleš Jaklič

Ciljna skupina: 7. - 9. razred osnovnih šol

Čas izvedbe delavnice: od 9. do 14. ure

Predznanje: Ni potrebno.

 

 

 

Na vrh strani.


Malinova pita začuti in spreminja svet

 

Termin: 4. 7. - 8. 7. 2016

Raspberry Pi je čisto običajen računalnik, ki ga lahko pospraviš v žep. Ponuja vse, kar ponujajo veliki računalniki, a hkrati omogoča, da nanj enostavno priklopiš elektro-motor, LED diodo, različne senzorje, tipala in aktuatorje, ki jih računalnik potrebuje, da se zave sveta okoli sebe. Naučili se boste, kako z Raspberry Pi prižigaš luč, spreminjaš moč s katero sveti glede na to, kako svetlo je zunaj ter kako utripaš in spreminjaš barvo lučki glede na glasbo, ki jo poslušaš. Poskusili boste, kako lahko Raspberry Pi upravlja avtomobil, vetrnico in kako bi vam lahko pomagal pri upravljanju z domačim akvarijem.

Informacije o delavnici: Rok Češnovar

Ciljna skupina: 7. - 9. razred osnovnih šol

Čas izvedbe delavnice: od 9. do 14. ure

Predznanje: ni potrebno.

 
 

 

Na vrh strani.


delavnice za srednješolce

Ko stvari spregovorijo - internet stvari

 

Termin: 27. 6. - 1. 7. 2016

Vsi uporabljamo množico naprav - “stvari”, ki so tekom razvoja postale pametne in znajo med seboj komunicirati. Prav tako znamo uporabljati telefon naših pradedov, vendar rajši posežemo po novejših pametnih mobilnih telefonih, ki del dela opravijo namesto nas in nam olajšajo uporabo. Na poletni šoli bo vsakdo izdelal praktičen primer aplikacije in naprave v pametnem domu. Z uporabo obstoječih tehnologij bomo avtomatizirali prižiganje luči preko časovnika in senzorjev svetlobe, temperature ali vlažnosti. Za vse to bomo uporabili miniaturni malinov "računalnik", nekaj vezij in seveda prave luči. Delovanje pa bomo oddaljeno krmilili preko svojega mobilnega telefona.

Informacije o delavnici: Slavko Žitnik

Čas izvedbe delavnice: od 9. do 15. ure

Predznanje: Zaželeno poznavanje osnov računalniških omrežij in programiranja.

 

 

 

Na vrh strani.

 

Kaj nam povejo družbena omrežja?

 

Termin: 27. 6. - 1. 7. 2016

Vsakič, ko smo na internetu, ko plačujemo s kreditno kartico, ko twitamo, ko kličemo prijatelje ali ko poslušamo glasbo na YouTubu, proizvedemo velike količine podatkov, ki pa nam lahko povejo marsikaj, če jih le znamo pravilno prebrati. Tekom poletne šole bomo spoznali, kako uspešno brskati po podatkih ter kako te podatke analiziramo in vizualiziramo. Naučili se bomo osnov odkrivanja znanj iz podatkov, spoznali najbolj znane algoritme podatkovnega rudarjenja in ugotovili, kaj nam (lahko) povedo družabna omrežja.

Informacije o delavnici: Ajda Pretnar

Čas izvedbe delavnice: od 9. do 15. ure

Predznanje: ni potrebno

 
 

 

Na vrh strani.

 

Sestavljalnica iger

 

Termin: 4. 7. - 8. 7. 2016

Igraš igre? Te zanima kako narediti svojo? Na poletni šoli se bomo učili prav to. Spoznali se bomo z brezplačnim orodjem namenjenim tako izdelavi računalniških, kot tudi mobilnih iger. Spoznali bomo kako lahko zelo hitro in na preprost način izdelamo svojo lastno igro. Seveda pa se dobre igre ne da razviti brez znanja programiranja. Prav zato se bomo spoznali tudi z osnovami programiranja, ki so potrebne za izdelavo igre. Na koncu bomo razvite igre tudi preizkusili in skupaj ugotovili komu je uspelo tekom poletne šole izdelati najboljšo.

Informacije o delavnici: Ciril Bohak

Čas izvedbe delavnice: od 9. do 15. ure

Predznanje: Zahtevane osnove programiranja in logičnega razmišljanja.

 
 

 

Na vrh strani.

 

Kako razviti sodobno HTML5 spletno aplikacijo v računalniškem oblaku

 

Termin: 4. 7. - 8. 7. 2016

Na delavnici se bodo dijaki seznanili z načinom razvoja enostranskih aplikacij HTML5 (ang. Single-Page Applications) s pomočjo ogrodja AngularJS 2, ki omogočajo napredno uporabniško izkušnjo tako na mobilnih telefonih, tablicah in tudi namiznih računalnikih. Dobili bodo celovit pogled na celoten proces nastanka aplikacije od ideje, zasnove, razvoja, oblikovanja, testiranja do končne postavitve aplikacije v oblak. Udeleženci poletne šole se bodo naučili razvoja modularnih spletnih aplikacij v jeziku JavaScript in gradnje uporabniških vmesnikov aplikacije s pomočjo HTML in CSS predlog. Pridobili bodo tudi znanja iz zasnove in razvoja zaledja aplikacije v tehnologiji Node.js, pri čemer se bomo osredotočili na gradnjo enostavnih skalabilnih storitev REST s pomočjo PaaS storitev enega od ponudnikov javnih storitev računalništva v oblaku.

Informacije o delavnici: Miha Nagelj

Čas izvedbe delavnice: od 9. do 15. ure

Predznanje: zaželeno osnovno poznavanje HTML.

 
 
 

Na vrh strani.

 

Programiranje v višji prestavi

 

Termin: 4. 7. - 8. 7. 2016

Naloge na tekmovanjih iz programiranja se da dostikrat rešiti z osnovnim poznavanjem kakšnega od programskih jezikov in dovolj zdrave pameti, na višjem nivoju (težje skupine državnega tekmovanja, olimpijade) pa vnaprejšnje poznavanje raznovrstnih trikov, podatkovnih struktur in algoritmov postane vse bolj nujno. Na šoli se bomo učili prav tovrstnih prijemov. Skupaj bomo reševali probleme in naloge s preteklih tekmovanj, se pogovorili o zanje koristni teoriji in si ogledali rešitve. Šola je tako še posebej namenjena dijakom, ki odhajajo na IOI (International Olympiad in Informatics) ali CEOI (Central European Olympiad in Informatics). Naučili se bomo novih metod reševanja problemov, kako se lotiti reševanja algoritmičnega problema in kako biti uspešnejši na tekmovanjih iz programiranja.

Informacije o delavnici: Andrej Brodnik

Čas izvedbe delavnice: od 9. do 17. ure

Predznanje: Dobro znanje programiranja