• Merjenje telesnega odziva na računalniške igre
Novice

Zakaj bi računalniške igre povezal s pametnimi zapestnicami in strojnim učenjem? Študent prvostopenjskega programa Računalništvo in informatika, Timotej Knez, je izvedel inovativno raziskavo, v kateri je meril fiziološke signale igralcev računalniške igre, in zanjo prejel fakultetno Prešernovo nagrado. Kaj je raziskoval in zakaj se vpisati na FRI, nam je pojasnil v kratkem intervjuju.


Zakaj si se po srednji šoli odločil za študij računalništva?
Računalništvo me je od nekdaj zelo zanimalo. Prvič sem se s preprostim programiranjem srečal že v osnovni šoli, vendar pa sem se z bolj resnim programiranjem začel ukvarjati šele na gimnaziji.

 

Kaj ti je bilo najbolj všeč pri dodiplomskem študiju na FRI?
Zelo zanimiva in uporabna vsebina so se mi zdele računalniške komunikacije, saj pred tem predmetom še nisem poznal kaj dosti podrobnosti delovanja omrežij. Kasneje mi je to znanje mnogokrat prišlo prav, še posebej pri odpravljanju napak. Na FRI mi je všeč tudi to, da je mogoče večino predmetov opraviti s kolokviji in seminarskimi nalogami, tako da so bila izpitna obdobja bolj sproščena.

 

Decembra 2020 si prejel Fakultetno Prešernovo nagrado, najvišje fakultetno priznanje za dosežke študentov, za delo z naslovom »Analiza vpliva težavnosti računalniške igre na izmerjene vrednosti fizioloških signalov«. Kaj si pravzaprav raziskoval?
Na področju računalniških iger sem preizkusil idejo, ali je mogoče z uporabo fizioloških signalov zaznati kognitivno obremenjenost. Z raziskavo sem potrdil, da povezava med fiziološkimi signali in težavnostjo igre obstaja.

 

Nam lahko na kratko pojasniš, kako si izvedel to raziskavo?
Izvedel sem eksperiment, v katerem so prostovoljci igrali računalniško igro na različnih težavnostnih stopnjah, med tem pa sem s pomočjo pametne zapestnice opazoval njihove fiziološke signale, kot so srčni utrip, prevodnost kože in temperatura kože. Na podlagi teh signalov je bilo nato mogoče ugotoviti, kako zahtevno igro so prostovoljci igrali.

 

 

Kakšna je praktična vrednost teh ugotovitev?
Tema je zanimiva, ker odpira možnost, da bi lahko v prihodnosti težavnost iger prilagajali glede na to, ali je uporabniku med igranjem dolgčas ali pa se mu zdi igra prezahtevna. To v praksi doslej še ni bilo uporabljeno.

 

Kaj bi svetoval dijakom in dijakinjam, ki se vpisujejo na fakulteto?
Študij računalništva je zelo zanimiv in se ga vsekakor splača izbrati, če te to področje zanima. Omenil bi še, da je pri večini predmetov poudarek na praktičnih projektih in sprotnem delu, izpiti pa so zato nekoliko lažji.

 

Vse, ki vas zanima študij računalništva in informatike, vabimo na virtualne informativne dneve, ki bodo v petek, 12. februarja, ob 11.00 in 15.30 ter v soboto, 13. februarja, ob 10.00 na na video konferenci (povezava bo objavljena teden pred dogodkom). Več o študiju na FRI lahko preberete na spletni strani Virtualni informativni dan, kjer so na voljo opisi študijskih programov, pogosta vprašanja, virtualni sprehod, predstavitve projektov in še več zanimivih vsebin.
Vabljeni!