• Poletna šola FRI za nove generacije računalničarjev
Novice

Na Fakulteti za računalništvo in informatiko Univerze v Ljubljani (UL FRI) že dvanajsto leto izvajamo Poletno šolo FRI, saj morajo otroci in mladi začeti osvajati znanja računalništva in informatike čim prej, a je tega v šolskem sistemu veliko premalo, pogosto skoraj nič. Letos poletne šole potekajo kar tri tedne, od 26. junija do 13. julija 2018, zvrstilo pa se bo rekordnih 13 raznolikih delavnic.


Otroci v osnovnih šolah že nazadujejo glede na računalniško znanje je ugotovila strokovna skupina za analizo računalniških vsebin v šolah (RINOS). V Sloveniji že zdaj potrebujemo tri tisoč zaposlenih z znanjem informacijsko-komunikacijske tehnologije, a stanje se v prihodnje ne bo izboljšalo, če ne bo pomembnih premikov na področju računalniškega izobraževanja.

Zelo pomembno je, da z računalniškim mišljenjem začnemo seznanjati že otroke. Tukaj ne govorimo o igranju igric in neskončnem gledanju video posnetkov na tabličnih računalnikih. Računalniško mišljenje je povezano z naravoslovjem in s strateškim reševanjem problemov. Ne zanima nas toliko uporaba računalnika ali pametnega telefona, ampak kako ta naprava deluje in kako jo naučiti, da bo počela še kaj novega. Tega poučevanja na vseh stopnjah obveznega izobraževanja primanjkuje.

Na Poletni šoli FRI zato najboljši strokovnjaki v Sloveniji s področja računalništva in informatike med poletnimi počitnicami učijo in navdušujejo mlade generacije, da so ustvarjalci in ne le uporabniki novih tehnologij. Osnovnošolke in osnovnošolci ter srednješolke in srednješolci se učijo robotike, ustvarjajo spletne aplikacije in računalniške igre ter upravljajo z droni, študentke in študenti pa se učijo osnov programiranja v programu Python. Na fakulteti smo se povezali tudi s predavatelji in študenti Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani, ki so za otroke od 3. do 6. razreda pripravili delavnico osnov programa Scratch, ki je odličen uvod v poznejše naprednejše programiranje.

Gospodarstvu se dobro zavedajo pomanjkanja kadrov s področja računalništva, zato so Poletno šolo FRI sponzorsko podprla številna podjetja: Celtra, Kolektor, Medis, Mikrocop, NIL, Outfit 7, Petrol, Result, SRC, Zemanta, A1, Arctur, Beenius, Big Bang, Comtrade, Gorenje Group, Halcom, iSystem, Instrumentation technologies, Krka, Marand, Monitor, OryxGaming in Pokica.

Letos fakulteta sodeluje tudi s projektom Središčne karierne orientacije zahod (SKOZ), ki ga koordinira Gimnazija Vič. Namenjen je spodbujanju najbolj nadarjenih srednješolk in srednješolcev, ter se zavezuje k njihovi kakovostni karierni orientaciji. 

Poletna šola FRI se je že v preteklih letih izkazala za priljubljeno poletno aktivnost za mlade, s katero smo nad računalništvom navdušili marsikaterega otroka, ki sedaj kot študent ali študentka obiskuje Fakulteto za računalništvo in informatiko Univerze v Ljubljani.

 

DELAVNICE:

Delavnica 1. teden (26. 6. – 29. 6. 2018)

  • Mindstorms EV3 (7.-9. razred) – sestavljanje in programiranje mobilnih robotov.

 

Delavnice 2. teden (2. 7. – 6. 7. 2018)

  • Micro:bitki (4.-6. razred) – programiranje Micro:bitkov s programskimi orodji JavaScript Blocks Editor in Python.
  • Robotomanija (7.-9. razred) – upravljanje z robotsko roko ter izdelava senzorsko-robotskega sistema za prijemanje in prestavljanje predmetov.
  • Poletna šola Android (7.-9. razred) – razvoj mobilne igre za Android naprave.
  • Računalnik je lahko umetnik (7.-9. razred, srednješolci) - ustvarjanje s programskim jezikom Processing, ki so ga zasnovali umetniki in oblikovalci, da bi v njem lažje programirali.
  • Razvoj progresivnih spletnih aplikacij (srednješolci) – izdelava aplikacije z orodjem Angular 2.
  • Sestavljalnica iger (srednješolci) – izdelava računalniške igre z brezplačnim orodjem.
  • Programiranje v višji prestavi (srednješolci) – urjenje v nalogah za državna in mednarodna računalniška tekmovanja.
  • Osnove programiranja v pythonu (srednješolci, študenti) – učenje osnov programskega jezika Python.

 

Delavnice 3. teden (9. 7. – 13. 7. 2018)

  • V vesolje s ScratchJr (3.-4. razred) – osnove programiranja v programu Scratch.
  • Srcatch-Arduino express (4.-6. razred) – napredno programiranje v programu Scratch.
  • Sprogramiraj svoje Minecraft mesto (7.-9. razred, srednješolci) – preoblikovanje svojega mesta po vzoru igre Minecraft.
  • Od interneta stvari do dronov (7.-9. razred, srednješolci) ) – izdelava računalniške vremenske postaje in vodenje kvadrokopterjev.
/* */