• Uvajanje računalništva in informatike v šolo
V medijih

Andrej Brodnik, Mojca Ciglarič, Matjaž Gams, Gregor Majdič, Vesna Nahtigal in Nenad Šutanovac objavljajo poziv k takojšnji implementaciji vsebin RI v kurikul za vse razrede osnovne in srednje šole.


V pozivu izpostavljajo, da je računalništvo in informatika temeljna znanstvena veda, podobno kot kemija, biologija, fizika in druge vede. Močno se povezuje tudi s humanističnim in družboslovnim vidikom, saj področje obravnava tako vplive računalništva in informatike ter umeščenost digitalnih tehnologij v družbo kot tudi etična vprašanja digitalne tehnologije. Poudarjajo, da pouk temeljnih znanj RI le kot izbirni predmet v srednji šoli, z znižanimi učnimi cilji v primerjavi s tistimi izpred pol stoletja, pomeni razkorak med Slovenijo in ostalimi članicami EU ter posledično zaostajanje tako v akademski in razvojni sferi kot v ustvarjanju pogojev za uspešno gospodarstvo in razvito družbo.

Od vlade in ministrstva, pristojnega za osnovno in srednješolsko izobraževanje, pričakujejo takojšen pristop k implementaciji uvajanja obveznih vsebin RIN v kurikul vseh razredov osnovne in srednje šole na enak način, kot so prisotne vsebine naravoslovnih predmetov biologije, fizike in kemije. Med drugim pričakujejo tudi upoštevanje skupnega dopisa Uvedba obveznega predmeta RIN Univerze v Ljubljani, fakultete za računalništvo in informatiko, Univerze v Mariboru, fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko ter Univerze na Primorskem, fakultete za matematiko, naravoslovje in informacijske tehnologije 19. julija 2021. 

 

Vabljeni k branju:

Delo: Uvajanje računalništva in informatike v šolo (4. februar 2023)