POLETNA ŠOLA FRI 2022

 

Na Fakulteti za računalništvo in informatiko Univerze v Ljubljani smo letos med 27. junijem in 1. julijem že petnajstič izpeljali Poletno šolo FRI za mlade, ki imajo željo po učenju novih računalniških znanj. Skoraj 100 udeležencev se je udeležilo šestih delavnic.

Osnovnošolci so z uporabo programskega okolja Snap! programirali mikrokrmilnike Micro:Bit in z njimi ustvarjali zabavne digitalne zgodbe sodobnega Kekca (delavnica Kekčeve prigode), spoznali so načrtovanje elektronskih vezij, simulirali njihovo delovanje ter na eksperimentalnih ploščicah izdelali enostaven kalkulator (Spoznaj digitalni svet od bita do premika), razigrani mladi računalničarji pa so v Education različici priljubljene igre Minecraft razvijali svoja programerska znanja (Sprogramiraj svoje Minecraft mesto).  

  

Starejši osnovnošolci in dijaki so sestavili vremensko postajo in spoznali delovanje senzorjev pri upravljanju dronov (Od interneta stvari do dronov), dijaki in študenti so spoznali enega najbolj razširjenih programskih jezikov python in napisali prve programe - enostavne in domiselne igre (Osnove programiranja v pythonu), najbolj zagreti, ki radi rešujejo zapletene računalniške izzive, pa so se učili naprednega programiranja in se bodo izurili v novih strategijah reševanja nalog z računalniških tekmovanj (Programiranje v višji prestavi).

 

Utrinke z delavnic smo zbrali v fotogaleriji, objavljeni na POVEZAVI.

 

Povezava do galerije
Galerija: Poletna šola FRI 2022

  

Za izvedbo delavnic zanimivih delavnic, na katere se otroci radi vračajo, so zaslužni učitelji, asistenti in študenti Fakultete za računalništvo in informatiko UL ter naši kolegi s Pedagoške fakultete UL.

 

Izvedbo Poletne šole FRI pa podpirajo tudi številna podjetja, ki razumejo pomen zgodnjega in kakovostnega učenja računalniških vsebin. Pokrovitelji Poletne šole FRI so bili letos Celtra, Comtrade Gaming, Dewesoft, Endava, Inotherm, iSystem Labs, KLS, NLB in SRC, medijski pokrovitelj pa je revija Monitor. Vsem se iskreno zahvaljujemo!

POKROVITELJI

 

Delavnice:

Kekčeve prigode

 

Na delavnici se bomo spomnili prigod pogumnega in zvitega Kekca, ki se je vedno znal rešiti iz zagate. Naučili se bomo programirati v programskem okolju Snap!, ki je podobno Scratch-u oziroma temelji na  programiranju z delčki. Uporabili bomo tudi mikrokrmilnik  Micro:bit, s pomočjo katerega bomo ustvarjali digitalne zgodbe in igre sodobnega Kekca. Kot je v prostem času počel pastirček Kekec, bomo tudi mi izdelali svoje piščalke in mlinčke. Postavili pa se bomo tudi v vlogo tete Pehte in zbrali Kekčev pogum ter se lotili kemijskih poskusov. Upamo, da nastane tudi kaj užitnega in sladkega za energijo in krepitev naše domišljije med ustvarjanjem zgodb in iger.

Delavnico bodo izvedli kolegi s Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani.

 

Ciljna skupina: 4.-6. razred OŠ

Predznanje: zaželeno je predznanje programiranja z delčki (npr. Srcatch, Pišek)

Vodja delavnice: Irena Nančovska Šerbec

 

Spoznaj digitalni svet od bita do premika

Si želiš razvijati digitalne naprave? Ti je praktična izdelava elektronskih vezij zabavna? Na delavnici se bomo spoznali z načini in postopki načrtovanja, simulacije in praktične izvedbe elektronskih vezij. Začeli bomo s kratko predstavitvijo teoretičnih osnov digitalnega sveta oz. kako lahko od bita pridemo do premika. Nadaljevali bomo z načrtovanjem vezij in simulacijo njihovega delovanja. Nato bomo na eksperimentalnih ploščicah izdelali različna vezja z uporabo čipov, tipk/stikal, svetlečih led diod, uporov in drugih elementov. Za zaključek pa bo vsak udeleženec lahko zasnoval, izvedel in testiral svoj lasten projekt.

 

Ciljna skupina: 7.-9. razred OŠ

Predznanje: ni potrebno

Vodja delavnice: Mira Trebar

 

SPROGRAMIRAJ SVOJE MINECRAFT MESTO

Si želiš postati arhitekt ali arhitektka svojega mesta v igri Minecraft? Na Poletni šoli FRI ti bomo pokazali, kako lahko z nekaj kliki miške in osnovnimi programerskimi ukazi Ljubljano preoblikuješ po svoje! Delavnico bomo začeli s sprehodom po Ljubljani iz projekta Minecraft Slovenija, ki se bo čez teden s pomočjo programiranja spremenila v čisto tvoje mesto.

 

Ciljna skupina: 7.-9. razred OŠ

Predznanje: zaželena je želja po ustvarjanju

Vodja delavnice: Matevž Pesek

 

OD INTERNETA STVARI DO DRONOV

Na delavnici bomo na osnovi NodeMCU z ESP8266 postopno sestavili vremensko postajo z uro povezano v Internet. Naučili se bomo osnov programiranja v programskem jeziku Lua. Za prikaz vrednosti bomo uporabili moderne prikazovalnike LED in OLED. V drugem delu delavnice bomo spoznali, kako se majhni računalniki in senzorji uporabljajo za vodenje dronov – kvadrokopterjev. Kvadrokopter se bomo naučili pilotirati z napravo za daljinsko vodenje najprej na računalniškem simulatorju nato pa v živo na prostem.

 

Ciljna skupina: 7.-9. razred OŠ in dijaki

Predznanje: osnovno poznavanje MS Windows operacijskega sistema

Vodja delavnice: Aleš Jaklič

 

PROGRAMIRANJE V VIŠJI PRESTAVI

Naloge na tekmovanjih iz programiranja se da dostikrat rešiti z osnovnim poznavanjem katerega od programskih jezikov in dovolj zdrave pameti. Na višjem nivoju pa postane vnaprejšnje poznavanje raznovrstnih trikov, podatkovnih struktur in algoritmov vse bolj nujno. Skupaj bomo reševali probleme in naloge s preteklih tekmovanj, se pogovorili o zanje koristni teoriji in si ogledali rešitve. Šola je tako še posebej namenjena dijakom, ki odhajajo na IOI (International Olympiad in Informatics) ali CEOI (Central European Olympiad in Informatics). Naučili se bomo novih metod reševanja problemov, kako se lotiti reševanja algoritmičnega problema in kako biti uspešnejši na tekmovanjih iz programiranja.

 

Ciljna skupina: dijaki

Predznanje: osnovno programiranje

Vodja delavnice: Andrej Brodnik

 

OSNOVE PROGRAMIRANJA V PYTHONU

Računalniške programe --- navodila, ki računalniku povedo, kaj naj počne --- pišemo v jezikih, ki so za razliko od človeških zelo omejeni, a povsem natančni in nedvoumni. Spoznali bomo osnove jezika po imenu python in računalnik z njegovo pomočjo pripravili do tega, da nas bo vljudno pozdravil, nam zastavljal računske naloge ali pa z nami odigral kakšno enostavno igro. Programi, ki jih bomo napisali, bodo preprosti, imeli pa bodo marsikaj od tistega, kar imajo veliki.

 

Ciljna skupina: dijaki in študenti

Predznanje: ni potrebno, zadošča osnovnošolska matematika

Vodja delavnice: Luka Fürst

 

PRIJAVE NA DELAVNICE SO ZAKLJUČENE.

 

Splošni pogoji

Poletna šola FRI je dejavnost Fakultete za računalništvo in informatiko Univerze v Ljubljani, katere namena sta popularizacija področja računalništva in informatike ter promocija fakultete. Za potrebe promocije se dejavnosti, udeležence in izvajalce na poletni šoli tudi fotografira in snema. Fotografije in posnetke bo fakulteta uporabila za potrebe promocije svojih dejavnosti.

 

Z oddajo prijavnice se strinjate, da vaše vnešene osebne podatke uporabljamo v skladu z zakonom o varstvu osebnih podatkov in izključno za potrebe izvedbe Poletne šole FRI 2022. Vaše osebne podatke iz prijave bomo hranili do konca Poletne šole FRI. Udeleženci, ki želite tudi vnaprej prejemati obvestila o poletnih šolah, delavnicah in drugih dejavnostih fakultete, namenjenih širši javnosti, lahko označite to možnost.

 

Obveščanje

Če želite biti obveščeni o odprtju prijav na Poletne šole in o drugih dogodkih za širšo javnost, ki jih organiziramo na fakulteti, se prijavite za obveščanje na elektronski naslov poletnasola@fri.uni-lj.si. Tako pridobljen elektronski naslov bomo uporabili le za obveščanje o omenjenih dogodkih. Soglasje lahko kadarkoli prekličete.